Konu: İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı - Savas Salı Haz. 29, 2010 4:19 pm
İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı
Savaş
Savaş Ikariam`ın en önemli kısmını temsil eder. Hem savaşın gidişatını kavramak hem de düşman birliklerini kestirebilmek için çok önemlidir. Şimdiye kadar sunulan browser temelli strateji oyunlarında savaş başladığı gibi bitmekteydi. İki oyuncu ordularıyla karşı karşıya geldiklerinde kimin kazandığı anında hesaplanıp tayin edilirdi. Ikariam`da durum farklı!
Ikariam`da bir savaş aralarında sabit bir zaman dilimi olan birden çok `round` üzerinden yürür. Birinci round düşmanların ilk birlikleri karşılaştıklarında neticelenir. Sonrakiler ise taraflardan biri galip gelene 20 dakikalık aralarla olur. Bu zaman diliminde her iki taraf da destek birlikleriyle kuvvetlerini güçlendirebilir, ittifaklarından yardım alabilir veya ordularına geri çekil emri verebilirler.
Birinci roundda yenik duruma düşen taraf bir takım güçlendirmelerle savaşın seyrine ciddi şekilde yön verebilir. Round 5`te cephanesi biten taraf destek malzemesi gönderme olnağına sahiptir. Bunu yapamazsa savaşı kaybeder. Savaş sırasında oyuncular ittifaklarını değiştirip birdenbire başka tarafa da geçebilirler. İmkansız diye bir şey yoktur!
Bu bölüm bir round sırasında her iki tarafın zararını hesaplamakla ilgili oyun kurallarını konu eder. Eğer farklı birliklerinin ordunda ne işe yaradıklarını tecrübe etmek istiyorsan bu kuralları dikkatlice oku. Daha açıkça söylersek: Herhangi bir round esnasında meydana gelen hiçbir şey tesadüfe bağlı değildir. Tek bir zar atışı bile sözkonusu değildir. En şık orduyu kim kurarsa savaşı da o kazanır.
Ama şunu da asla unutma ki, galibiyetle yenilgi arasındaki farkı da tam olarak roundların dışında neler olduğu belirler.
CEDRİC
Konu: Geri: İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı - Savas Salı Haz. 29, 2010 4:20 pm
İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı
Savaş Sanatı
1) Birim Sınıfları
Ikariam`da savaş birimleri farklı sınıflara ayrılmışlardır. Bir birim sınıfı, üyelerinin muharebe alanındaki görevlerini betimler.
Ağır piyade
Ağır piyade, her ordunun iskeletini oluşturur. Yakın mesafeden, gözünün içine bakarak düşman birimlerine saldırır veya arkasındaki uzun mesafe ve topçu birimlerini korumak için düşman hücumlarına karşı kendini kalkan yapar.
Hafif piyade
Hafif piyade, basit donanımı sayesinde manevra kabiliyeti yüksek olan yakın mesafe döğüşçülerinden ibarettir. Savaşta kanatları korurlar ve ağır piyade yokluğunda yakın mesafe hattını desteğe çıkarlar.
Uzak mesafe savaşçısı
Uzun mesafe savaşçıları, yakın mesafe hattının arkasında toplanırlar. Oradan emin bir mesafeden piyadeleri destekleyerek, uygun adım marşla ilerleyen düşmanı tahrip ederler.
TopçuTopçu birimlerinin birincil hedefi düşman şehrin surlarıdır. Bunları yerle bir ettikten sonra toplarını düşmanın yakın mesafe savaşçılarına yağdırır ve düşmana korkunç kayıplar verdirir.
Bombacı
Bombacılar, başlıca görevleri düşman topçularını ateşlemeye fırsat bulamadan yerin dibine gömmek olan hava birimleridirler. Bombalanacak topçu kalmadıktan sonra sırasıyla; uzak mesafe hattı, yakın mesafe hattı ve son olarak da kanatlara saldırırlar.
Hava savunma
Hava savunma birimleri, bombacıları daha hedeflerine ulaşmadan yakalayabilirler. Böylece onların büyük hasarlar vermelerini engellemiş olurlar. Görünürde düşman bombacısı kalmadığı zaman, düşmanın kendi hava savunmacılarına saldırırlar. Diğer hedeflere saldırmazlar.
Levazım
Levazım, savaşa doğrudan dahil olmadıkları halde orduyu farklı yöntemlerle destekleyen farklı farklı birimlerden ibarettir. Bu desteğin ne şekilde olacağı biriminden birime farklılık gösterir ve her birimin kendi açıklamasından öğrenilebilir.
Sur
Sur şehir savunmasında yakın mesafe hattı işlevi görür. Hem zırh ve silah sisteminin sağlamlığı hem de surun sağlık puanı, yükseltim seviyesine bağlıdır. Genellikle zırh sadece topçular tarafından yarılabilir. Surun herhangi bir bölümü ayakta durduğu sürece şehre kanatlardan saldırmak mümkün olmaz. Saldıran kişi duvarın bir kısmını yıktığı anda, yani `bir gedik açtığında`, yakın savaş dövüşçüleri gediği kapatmak için oraya doğru ilerlerler. Eğer saldıran, suru tamamiyle yıkmayı başarırsa, tekrar kanat taaruzunu çıkabilir. Savaş biter bitmez sur baştan sona tekrar onarılır.
CEDRİC
Konu: Geri: İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı - Savas Salı Haz. 29, 2010 4:20 pm
İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı
Savaş Sanatı
2) Muharebe Alanı
1: Levazım
Sadece "levazım" sınıfından birimleri içerir.
Keyfi çoklukta birimlerden oluşabilir.
Levazım savaş sürecine dahil olmaz.
2: Bombacı
Sadece "bombacı" sınıfından birimleri içerir.
En önce en sağlam silahları olan birimler konuşlandırılır.
Saldırı sıralaması: topçu, uzak savaş hattı, yakın savaş hattı, kanatlar
3: Topçu
Sadece "topçu" sınıfından birimleri içerir.
En önce en sağlam silahları olan birimler konuşlandırılır.
Saldırı sıralaması: ana cephe hattı, kanatlar
4: Uzak savaş hattı sırası
Sadece "uzun mesafe savaşçıları" sınıfından birimleri içerir.
En önce en sağlam silahları olan birimler konuşlandırılır.
Saldırı sıralaması: yakın savaş hattı, kanatlar, uzak savaş hattı
5: Yakın savaş hattı
Öncelikle ağır piyadelerden oluşur.
Eğer ağır piyade kalmadıysa sırasıyla aşağıdaki birlikler yerlerini alırlar
Hafif piyade
Cephanesi kalmayan uzak mesafe savaşçıları
En önce sağlık puanı en az olan birimler konuşlandırılır.
Saldırı sıralaması: ana cephe hattı, uzak savaş hattı, topçular, kanatlar
6: Kanatlar
Sadece "hafif piyade" sınıfından birimleri içerir.
En önce sağlık puanı en az olan birimler konuşlandırılır.
Saldırı sıralaması: kanatlar, uzak savaş hattı, topçular, yakın savaş hattı
7: Hava savunma
Sadece "hava savunma" sınıfından birimleri içerir.
En önce en sağlam silahları olan birimler konuşlandırılır.
Saldırı sıralaması: bombacılar, hava savunma
8: Rezervler
Muharabe alanına sığmayan bütün birimler rezervi oluştururlar.
Savaş alanına en fazla altı düzenekle çıkılabilir. Herbir düzenek birimler tarafından aşağıda verilen sıralamayla doldurulur:
* Hava savunma * Hava * Topçu * Uzak mesafe savaşı * Yakın mesafe savaşı * Kanatlar
Her iki taraftan aynı gruplar aynı anda ateş açarlar. Farklı düzeneklerdeki ateşleme sıralaması:
* Hava savunma * Hava * Kanatlar * Topçu * Uzun mesafe hattı * Ana cephe hattı
Küçük şehir
Orta büyüklükteki şehir
Büyük şehir
Arazi Muharebesi
Deniz Muharebesi
CEDRİC
Konu: Geri: İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı - Savas Salı Haz. 29, 2010 4:20 pm
İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı
Savaş Sanatı
3)Hasarlar ve Kayıplar
Savaşa katılan her birime özgü, puanlarla verilen bir `sağlık` değeri vardır. Birimin aldığı hasar, sağlık puanının düşmesine neden olur. Sağlık puanı sıfıra indiğinde birim dağıtılır. Birimlerin kendilerini korumak için zırhları vardır. Zırh doğrudan hasardan çekilir. Yani, eğer 3 zırhı olan bir birim 5 hasarlı bir saldırı alırsa; 5-3=2 sağlık puanı kaybeder.
Dağıtılma
Bir savaş düzenindeki bütün birimler aynı anda saldırırlar. Verilen hasarın yoğunluğu, silahın nişan alma keskinliğine bağlıdır. Keskinlik ne kadar azsa verilen hasar da o kadar geniş bir alana yayılacağından daha çok farklı birim vurulur. Buna karşın keskin bir silah daha çok kayıp verdirir.
İyileştirme
Bir birim sadece "yaralandığı", yani hala sağlık puanı olduğu sürece, iyileştirme yeteneği olan birimler, yaralanmış birimlere kaybettikleri sağlık puanlarını her yeni savaş roundundan sonra tekrar geri kazandırabilirler. Bu birimler levazım sınıfındandırlar.
CEDRİC
Konu: Geri: İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı - Savas Salı Haz. 29, 2010 4:20 pm
İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı
Savaş Sanatı
4 )Moral
Bir savaşın gidişatını sadece asker ve silah sayısı belirlemez, aynı zamanda savaşçıların moralleri de çok büyük rol oynar. Savaşa başlayan veya başlayacak olan bütün ordular, savaşa en yüksek moralle başlarlar. Her yeni savaş roundundan sonra bu moral değeri yeniden hesaplanır ve farklı farklı etkenlerden dolayı iner veya yükselir. Moral değeri sıfıra indiğinde ordu çözülür ve kendini lağv eder. Bunda aşağıdaki etkenlerin rolü vardır:
Olumsuz:
Bitkinlik. Her roundda moralin düşmesine neden olur.
Senin tarafın karşı taraftan daha çok kayıp vermiştir.
Karşı tarafın daha çok askeri ve silahı vardır.
Düşman çokuluslu bir yapıdan ibarettir.
Uzun savaş veya topçu birimlerin kanatlardan saldırı almıştır.
Topçuların bombalanmıştır.
Yakın savaş hattın yarılmıştır.
Düşman suru yeterinca hasara uğratılamamıştır.
Olumlu:
Ares mucizesi
birimleri ki, bunlar morali arttırırlar ve levazım sınıfındandırlar.
CEDRİC
Konu: Geri: İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı - Savas Salı Haz. 29, 2010 4:21 pm
İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı
Savaş Sanatı
6 )Deniz Muharebeleri
Denizde de bir yakın cephe hattı vardır. Hızlı gemiler düşmanın kanat hattına rahatlıkla sokulabilirler. Buna karşın uzun menzilli silahlarla donanımlı gemiler düşman gemilerini ikinci sıradan bombalarlar.Doğal olarak denizde şehir suru yoktur ya da buna benzer aşılması gereken başka engeller. Bu yüzden topçu gemilerine de ihtiyaç yoktur.
CEDRİC
Konu: Geri: İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı - Savas Salı Haz. 29, 2010 4:21 pm
İkariamda Savaş ve Savaş Sanatı
Savaş Sanatı
6) İşgal ve İşgal Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
A) İşgal
Yabancı bir şehri işgal edebilmek için şunlar gereklidir:
Askeri araştırmalar bölümünden "İşgal Yönetimi" ni araştırmanız gerekiyor.
Saray kademeniz işgal ettiğiniz şehir sayısından daha yüksek olmalıdır.
Ada görünümünde şehir seçeneklerinden İşgal Et görevini seçebilirsiniz. Bu görev süreli değildir, birliklerinizi geri çağırana kadar veya ordunuz yenilmediği sürece birlikleriniz işgale devam eder. Bu birliklerin işgal sırasında 2 katı harcama yaptığını unutmayın.
İttifakınızın diğer üyeleri ve kendiniz işgal ettiğiniz şehirlerde ilave konumlandırma yapabilirsiniz. Yağma ve abluka gibi hareketler için bu şehirleri üs olarak kullanabilirsiniz.İşgal edilmiş bir şehri kullanarak başka bir şehri de işgal edebilirsiniz. Bunun için gerekli şartları sağlamanız gerekir.İşgalci güç işgal ettiği şehri yağmalayamaz ve gelen saldırılarda şehri savunur.
İşgal edilmiş oyuncu, isyan çıkarmak dışında işgal sırasında hiçbir askeri hareket yapamaz. İşgalcinin işgal eden şehir üzerinden yaptığı her saldırıdan işgal altındaki şehir %10 komisyon alır. Kalan kısım işgalcinin şehrine gider ve birlikler işgal edilen şehirde kalmaya devam eder. Asker ve filo üretim maliyeti işgal edilen şehirde 100% daha yüksektir.
İstediğiniz zaman işgal ettiğiniz şehirdeki asker ve birliklerinizi geri çağırabilirsiniz.
Şehir görünümünden işgal ettiğiniz şehirlere de göz atabilirsiniz.
B) İşgal Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Bir şehri işgal edebilmek için aşağıdaki koşulları yerine getimiş olmalısın:
"Askeri" araştırmalar bölümünden "İşgal Yönetimi " araştırmasını yapmış olman gerekir.
Sarayının seviyesi, halihazırda işgal etmiş olduğun şehir sayısından en az bir fazla olmalı.
İttifak üyelerin birliklerini ve gemilerini işgal etmiş olduğun şehirlerde konuşlandırabilirler. Oradan hareketle başka eylemlere geçilebilir. Bunlara yeni işgaller de dahildir.
İşgal altındaki şehirden, işgalciye karşı ayaklanma olmadığı sürece hiç bir askeri eyleme kalkışılamaz. Bu süre zarfında şehir sahibine birlik ve gemi yapımı iki katına mal olur.
İşgalci oyuncu, işgalci ordu bir yağmadan döndüğünde malların %10`unu alır. Geriye kalan mallar hedef yerine nakliye edilir ve işgalci ordu işgal edilen şehirde kalır. İşgal ettiğin şehirde konuşlandırdığın ordularını ve filolarını istediğin zaman tekrar geri çekebilirsin. Sahip olduğun şehirlerin arasından kendine bir ana şehir seçebilirsin. Bitirmek istediğin işgalleri sarayından idare edebilirsin.